Are you ready to create the future? Schrijf je in voor de STARTS Academy!

Zowel deelnemers als begeleidende kunstenaar aan het woord in deze korte reportage rond de educatieve werking van de STARTS Academy en de Gluon Labs.
Jouw oproep

Ben je tussen 14 en 18 jaar oud en wil je een game ontwikkelen in Virtual Reality,
een muzikale publieke dansvloer maken in de stad,
of een eigen creatie 3D-printen of laser cutten?

Dan kan je deelnemen aan de inspiratie- en makerssessies van de STARTS Academy,
waar je je eigen droomproject kan realiseren.

Info en registraties: [email protected] of www.gluon.be (education)

Het initiatief

De STARTS Academy is een platform waar je kunst, wetenschap en technologie leert toepassen om boeiende projecten uit te werken.
Elke woensdagnamiddag ben je er welkom en zullen technologische experts, kunstenaars en jonge Gluon-coaches jou helpen om je droomproject waar te maken.

Er zijn drie verschillende Modules waarin telkens één thema wordt behandeld. Elke Module bestaat uit zes worskhops: drie inspiratiesessies, waarin je de technologie leert kennen, gevolgd door drie makerssessies, waarin je zelf aan de slag gaat om je prototype te bedenken en uit te werken.

Gedurende het hele traject word je ondersteund door technische experts en professionele kunstenaars. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.

In de loop van de zes workshops zal je de vaardigheden ontwikkelen om zelfstandig met de nieuwe technologieën te kunnen werken. Je voedt je eigen talent door het uitwerken van een creatief project en leert het ook presenteren en pitchen aan het publiek.

Je kan nu registeren voor de eerste Module rond 'Digital Arts', waaronder Virtual en Augmented Reality.

Data: wekelijks op woensdag 9/1, 16/1, 23/1, 30/1, 6/2 en 13/2/2019 – van 14u tot 17u
Adres: EHB - Fab- en Medialab / Nijverheidskaai 170 te Anderlecht

Waarom?

De STARTS Academy wil alle jonge Brusselaars, tussen 14 en 18 jaar, de kans geven om nieuwe, digitale technologie te leren kennen, vanuit een artistieke invalhoek. Begeleid door technologische experts en kunstenaars leren ze deze toepassen om zelfbedachte prototypes uit te werken, die dienen als oplossingen of reflecties rond het gegeven van 'de slimme stad'. Over de grenzen van culturele of educationele background heen wordt door transdicpinlinaire en peer-to-peer leermethodes kennis overgebracht, alsook creativiteit, ondernemerschap en eigenaarschap gestimuleerd bij de jeugd, vanuit een inclusieve en participatieve werking.

De vernieuwing

Tijdens deze eerste STARTS-module wordt er op een intuïtieve manier een introductie aangeboden over alle aspecten van Virtual en Augmented Reality (VR/ AR). Je ontwerpt scenario’s en verhalen die enkel via VR of AR verteld kunnen worden. Je ontwikkelt interactieve ervaringen rond concepten uit de VR-industrie, life theater en videogames. Zo raak je vertrouwd met de huidige technologische hulpmiddelen, maar ook met conceptuele basis- & verhaaltechnieken om VR- en AR- inhoud te creëren. Daarnaast zal je begeleid worden door een professionele kunstenaar die de technologie en de toepassingsmogelijkheden vanuit een creatieve 'out-of-the-box' invalshoek benadert. Stapsgewijs leer je je eigen concept bedenken, ontwerpen én uitvoeren. Je zal ook de kans krijgen om het te presenteren op een tentoonstelling in Brussel.

Comments

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren